Reštaurácie: potrebujete dokonalé tlačené menu

    Ak ste majiteľom reštaurácie, pravdepodobne už ste si sami či pod tlakom zákazníkov všimli, že rovnako ako v iných segmentoch je i v gastronómii dôležitá identita značky (brand identity). Tu tvorí nielen dizajn priestorov, profesionálne spracované logo či upravené rovnošaty personálu, ale aj dokonalé tlačené menu.

    Reštauračné menu

    Možno aj z vlastných skúseností pri návštevách konkurenčných podnikov viete, že práve táto záležitosť sa často zanedbáva. Či už ide o prevádzku rýchleho občerstvenia alebo o luxusný podnik, stále sa môžeme stretnúť s neupraveným, umasteným kusom papiera s jedálnym lístkom vyvedeným „obľúbeným“ fontom Comic Sans, prípadne písmom, ktoré neobsahuje slovenské znaky, ktoré potom nevzhľadne prechádzajú do prednastaveného Times New Roman či Arialu.

    “Menučko” býva častokrát zabalené do euroobalu, v lepšom prípade do koženej zložky, ktorá už má najlepšie roky dávno za sebou. Čo myslíte, keď k vám príde nový zákazník a zbadá takú hrôzu, nebodaj „ozvláštnenú“ gramatickými chybami, zastaví sa u vás druhýkrát? Zrejme máte druhú šancu, a zachránite sa kvalitou jedla a obsluhy, ale prvý dojem ste nevkusným menu navždy skazili.

    Pritom to je také jednoduché – stačí sa obrátiť na overeného dizajnéra či grafika, možno aj toho, ktorý vám už pomáhal s identitou vašej reštaurácie, a požiadať ho, či by vám neporadil aj s menu problémom. Alebo lepšie povedané – výzvou. Takáto investícia sa isto vyplatí.

    Alebo sa obráťte na nás. Spoločne premyslíme formu, akou sa chcete prezentovať, čo závisí na konkrétnom typu vášho podniku aj zvolenej stratégii. Obecne sa prihovárame za čo najprehľadnejšiu a najkratšiu ponuku, no konečné usporiadanie menu je na vás. Na výber máte laminované menu vytlačené na jednom hárku papiera alebo zložené menu (či už na dvakrát či na trikrát) alebo „plnohodnotnú“ verziu viacstránkového jedálneho lístku. Výbornou voľbou môže byť aj pre vás náhrada bežných typov papiera – vytlačíme vaše menu na špeciálny trvanlivý a odolný papier TINTORETTO Gesso touch. Vo všeobecnosti je lepšie uprednostniť kvalitu pred kvantitou.

    V každom prípade si dajte pozor na gramatické a štýlové chyby, ako aj na nesprávne názvy jedál. Takéto prešľapy sa „rady“ prezentujú ako negatívna reklama na sociálnych sieťach. Iba, že by ste nejaké tie chyby robili zámerne s cieľom získať publicitu na Instagrame. S grafickou jednotnosťou vám určite poradí váš dvorný grafický dizajnér. Prispôsobte ju určite zameraniu a štýlu vášho podniku, čo je určite základ – je logické, že ak máte historicky ladenú reštauráciu, nebudete používať futuristické fonty (a naopak).

    V zavedenej reštaurácii by sme sa nebáli využívať lokálne a predovšetkým čerstvé a sezónne suroviny, čo znamená, že pokojne môžete experimentovať s niekoľkými verziami menu v priebehu roka, obsahovo aj graficky prispôsobenými aktuálnemu ročnému obdobiu. Nebojte sa svojou ponukou pochváliť aj na vonkajšej stene svojej prevádzkarne, ideálne v rovnakom vizuálnom prevedení, aké používate pri klasickom, stolnom menu.