Ako pripraviť dobrú brožúru

    Aj keď sú dnes možnosti propagácie rozsiahle a ponúkajú nám nepreberné možnosti, tlačené brožúry len tak ľahko niečo nenahradí. Ide stále o jeden z najefektívnejších spôsobov, ako zaujať potenciálnych klientov a odovzdať im informácie o benefitoch vašich produktov či služieb. Ako však získať maximálnu pozornosť cieľovej skupiny? Keď už sa brožúra reálne do rúk klienta dostane, je dôležité, aby sa jej úloha naplnila a nezapadla kdesi prachom. Prinášame vám niekoľko rád, ako efektívne navrhnúť brožúru.

    Využitie brožúry

    Pokiaľ vás oslovil klient s požiadavkou zhotovenia brožúry, snažte sa zistiť, aké má byť jej poslanie. Prečo klient brožúru pre svoj biznis potrebuje? Aké má predstavy o jej prevedení z pohľadu vizuálneho efektu? Chce bližšie informovať svojich zákazníkov o produktoch a službách a priamo tým podporiť predaj? Alebo je hlavným cieľom zvýšenie povedomia o značke? Pýtajte sa. Od samotného začiatku je totiž najdôležitejšie, ujasniť si s klientom predstavu o funkcii brožúry. Pokiaľ ju klient nemá, zrejme nebude mať zmysel ani samotná brožúra. Počas prípravy brožúry sa pokúste klienta naviesť na správnu cestu. Majte proces tvorby brožúry pod kontrolou.

    Cieľová skupina

    Akonáhle máte ujasnenú funkciu brožúry, zamýšľajte sa nad tým, ako ňou zaujať skupinu ľudí, pre ktorých je určená. Ak chcete dosiahnuť maximálny účinok, mali by ste dokonale poznať cieľové publikum. Obsah bude odlišný pokiaľ ide o zákazníkov, ktorí produkt už poznajú. Pokiaľ je určená pre širokú verejnosť, vsádzate na neutralitu. Pokiaľ máte k dispozícii špecifickejšie informácie o cieľovom trhu, tým relevantnejšie môžu byť všetky využité prvky, ktoré pomôžu čitateľa zaujať.

    Správne spracovanie

    Pamätajte, prvý dojem už druhý krát neurobíte. Nedovoľte, aby celkový dojem z ináč dobre prevedenej brožúry pokazil zanedbaný detail. O profesionalite výstupu totiž rozhodujú práve drobné detaily, ktorým ste venovali náležitú pozornosť. Podľa želaného využitia brožúr rozhodnite, aký formát by optimálne mala mať. Je len na vás či siahnete po štandardných A4 a A5 formátoch, alebo zaexperimentujete. Starostlivo spoločne s klientom vyberte papier z dostupného vzorkovníka. Samozrejme nezabudnite na výber vhodnej väzby pripravovanej brožúry. Napríklad pre brožúry do 100 strán najčastejšie používame väzbu V1.

    Obsahová stránka

    Texty sú najviac podceňovaný prvok v procese prípravy brožúry. Ani dokonale prepracovaná grafika nezachráni nekvalitný obsah. Ak zákazníka zaujmete vizuálnou stránkou a rozhodne sa brožúru čítať, nesklamte ho! Na začiatok si vyberte aké typy fontov budete používať. Vyhnite sa chybe, kedy sa mnohí snažia použiť písmo, ktoré ešte nikto nikdy nepoužil. Väčšinou to dopadne ako fail kvôli ťažkej čitateľnosti. Pokiaľ klient disponuje dizajn manuálom, celú prácu vám to môže značne uľahčiť. Pokiaľ ho k dispozícii nemá, nemiešajte príliš veľa fontov, aby vzhľad nepôsobil chaoticky. Využite fontpairing tak, aby headline, subheadline a bloky textu k sebe ladili. Písaný obsah prispôsobujte cieľovému publiku. Píšte jednoducho a zrozumiteľne, určite sa vyhnite technickému žargónu. Podľa cieľov brožúry zahrňte výzvy na akciu (Call To Action) a samozrejme nezabudnite na kontaktné údaje.

    Fotografie

    Textovú stránku brožúry oživte ilustračnými fotografiami. V ideálnom prípade vám klient poskytne vlastné kvalitné snímky. Pokiaľ však klient nemá žiadne použiteľné autorské fotografie, ktoré by ste v brožúre mohli použiť, zistite, aké sú jeho finančné a časové možnosti pre ich zadováženie. Prípadne v spolupráci s klientom potrebné snímky pripravte. Poslednou možnosťou je výber fotografií z profesionálnych fotobánk. Keď už budete nútení siahnuť po zdrojoch z fotobanky, dbajte na relevantnosť a originalitu. V jednoduchosti je krása. Buďte trpezliví a rezistentní voči pripomienkam klienta typu “dajte mi tam čosi farebnejšie”, “zväčšite to”, “toto zvýraznite” a podobne. Je dôležité chápať klientovu primárnu snahu o to, aby ich brožúra zákazníkov zaujala. Vyzbrojte sa však kvalitnými argumentmi a vysvetlite klientovi, prečo ste zvolili danú kompozíciu a ubezpečte ho, že presne toto je dizajn, ktorý spĺňa požiadavky, ktoré vám zadal. Brožúra predsa musí byť prienikom toho, čo chce komunikovať klient a čo chce cieľová skupina ľudí čítať.
    Tlač brožúr je naša vášeň. Preferujeme kvalitu a preto používame prvotriednu technológiu a osvedčené pracovné postupy. Pokiaľ potrebujete s prípravou vášho projektu poradiť, zavolajte nám na číslo 0903 200 844. Ochotne zodpovieme vaše otázky.