Letáky ako predajný nástroj

    Letáky sú veľmi populárny a univerzálny marketingový nástroj a môžu byť vyhotovené v rôznych formátoch a tvaroch. Pokiaľ ide o prípravu letáka, ktorý predáva, musíte navrhnúť niečo, čo vašich zákazníkov zaujme a čo skutočne budú chcieť čítať. Dnes sa budeme zaoberať radami, ako sa môžete z vašich letákov stať predajný nástroj.

    1. Letáky v mieste predaja (POS)

    Osvedčeným spôsobom využitia letákov ako predajného nástroja, je ich umiestnenie v mieste predaja. Ak máte maloobchodnú prevádzku, alebo napr. reštauráciu, leták je skvelý spôsob, ako informovať zákazníkov o vašich produktoch alebo akciách. Letáky môžete umiestniť do stojana alebo prilepiť na obal výrobku. Toto je spôsob, ktorý zákazníkovi pomôže urobiť rozhodnutie o kúpe a vy tak môžete predať ďalšie produkty.

    2. Letáky na konferenciách, výstavách a veľtrhoch

    Jedným z dôvodov, prečo väčšina firiem má vo svojom marketingovom mixe letáky je, že ich môžu vziať so sebou kamkoľvek. Výstava a veľtrh je perfektná príležitosť, ako osloviť okoloidúcich letákmi. Váš predajný tím totiž nemôže osobne hovoriť s každým návštevníkom, ale pokiaľ má k dispozícii kvalitne spracované letáky, potom si návštevníci môžu zobrať leták a vo voľnom čase sa dozvedieť viac o vašej ponuke.

    3. Direct mailová kampaň

    Direct marketing je aj v súčasnej dobe elektronickej komunikácie stále veľmi atraktívnym marketingovým nástrojom. Ak disponujete kontaktnými údajmi vašich zákazníkov, direct mail môže byť perfektný a veľmi efektívny spôsob, ako prezentovať nové produkty alebo vašu aktuálnu ponuku. Letáky sú ideálne pre direct mail kampane. Umožnia vám prezentovať najdôležitejšie informácie pri nízkych nákladoch. Úspešnosť direct mailových kampaní preukázateľne zvyšuje personalizácia. Ak chcete od príjemcov získať spätnú väzbu, nezabudnite pridať na svoje letáky ústrižok alebo kupón.

    4. Letáky ako podpora predaja ďalších produktov

    Letáky sú skvelý spôsob, ako ponúknuť a predať ďalšie vaše produkty a služby. Ak práve zákazník od vás niečo kúpil, či už v kamennom obchode alebo online, priložte k jeho nákupu leták s informáciami o podobných alebo súvisiacich produktoch. Napríklad, keď predávate počítače, pribalte k objednávke akciový leták na počítačové príslušenstvo a softvér. Takto zákazníka upozorníte na ďalší sortiment, ktorý môže u vás zakúpiť.

    5. Leták ako jeden z vašich predajcov

    Letáky sa skutočne môžu stať súčasťou vášho predajného tímu – ako tichý predajca. Či už prevádzkujete kamenný alebo internetový obchod, poskytnite vždy svojim zákazníkom propagačné letáky o ďalších vašich produktoch, službách alebo zľavách. Zákazníci takto získajú viac informácií a znalostí o tom, čo ponúkate a to výrazne zvyšuje vaše šance na ďalší predaj.

    Vypočítajte si cenu tlače letákov online »